Dino ochjag..

dino ojagDenna vackra  svarta kille .
Det var meningen att jag skulle ha en blå tik från Mary på Kennel Quilmhair I Scotland..Men det blev inte nån tik.
Så fick jag bilder på 3 st svarta killar.Däri bland DINÒ...En sån härlig valp som hade allt jag gillar,kort kompakt mycket stomme med ett huvud som bara var ,är helt underbart. Mary hade haft ett par uppfödare som kollat igenom dessa killar.
Dom såg bara Dino.Sagt och gjort han måste bli min.
Ibland blir det inte som man tänkt säg,och det är nog bra.
Kom till oss på sommaren 2002. Med  sin matte Mary som dömmde i Karlstad. Vad jag blev glad. Han vad  så som jag hade föreställt mig. Fast bättre. Så lung och sansad. Inte orolig för något,så snäll och go mot allt och alla .En cocker i rätt kostym.
Han är utställd ej så mycket men tillräkligt ,för att bli SU(u)CH. Han är även pappa till många trevliga valpar.
Har hans gulliga svarta son BONO hos oss, som axlat hans mantel. Lika trevlig och sorglös som sin far.Tar livet med en klackspark.
Hans söta svarta dotter Darla är verkligen lik honnom så mjuk och vacker både innuti och utanpå.
Hoppas nu på barnbarnen blir lika rara som dess förfäder.Har ju röda HASSE  våra lilla goa gossegubbe.Hans bros BOSTON är lika dan han. Sen har jag hans  barnbarn  här,  chokladgrabben WILLE så gullig ,en kopia av farfar..  Blir spännande att följa dessa grabbar.
Sen kommer lite tjejer att dyka upp oxså i olika färger.
Som jag sagt,en bra cocker kommer i alla färger.
Än en gång.Tack Mary för denna outstanding hane ,som gett mej så mycket glägje.
Stina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0