Får man???

Av en händelse så såg jag att Törnfåglarna går i repris .Denna vackra kärleks saga  Att inte kunna få leva med den man älskar ?? Reigion igen..  Ibland överlever  inte kärleken allt ....
Jag ser  den gärna igen  ,,men tycker att boken är bättre  Brukar ofta vara så..
Tänk så mycket religionen ställer till med ,Titta ut i världen !!!

Ännu en vacker solig kall dag Hundarna rena o glada för att de inte behöver bada igen o jag med...
Istället har jag ägnat mej åt att baka Det var länge sen ,julas  kanske ??Har även gjort en smörgåstårta att njuta av i kväll o i morron ,vid behov .
Skall ju på konferensen ... Hoppas det blir en bra helg ,med mycket gjort .

Min hane Dino var borta 12 timmar o det var en rysare, tyckte det var evigheter ,allra helst när det var kallt ute
Min man hittade honnom på en liten skogs stig långt bort där vi brukar gå ibland .En liten våt ,trött  o haltande kille som husse tog i sin famn o lindade in honnom Skönt att det ej blev nått värre .
Jag satte ett förband med varmt vitt bröd o en elestisk binda om hans ben,Sen blev han  matat men varm mjölk me lite whisky i   .Som min Irländska svärson  Damien lärt mej .Han har i sin tur lärt sej av sin far Aidan,, som hade många vinstrika Geryhounds Även välkänd uppfödare ,Dino sommnade inlindad i varmt täcke mellan oss Sov gott o vakande glad igen o inte ont . Var  som vanligt Han lämmnade aldrig oss mer ,hade ständig koll . Otroligt lyhörd kille .Lätt ha med överallt Har det bra hos sin nya familj Tack Sussa ,för att Du tar hand om honnom  Du är en pärla

 Nu skall jag elda i pannan för bad o till natten
Stina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0