Livet som uppfödare

När man ser hur en liten underbar tik blir mamma ..och sen mister sina 10 st . Är det fruktansvärt .Hon drabbades av chok.Hormonerna hann ju ej ikapp  ,hon lämmnar mej inte en stund,  gråter ja det låter som hon gör det . Kan ej äta måste mata henne. 

 Hon  ligger i mellan  oss o sover som en rädd liten fågelunge.

, Livet som uppfödare är verligen skiftande.  Bono  han har parat 3 st damer till ,så livet går vidare ,som det bör .
Vore skönt   oxså om vädret kunde bestämma sej. Man kan ju knappt gå ut  i halkan. Vill ej riskerna nått igen .
.
Så, blev det   inget av med nån axel op. Min  envis virushosta har  ej gett med sig. Ny anibiotica kur   ......tur att det finns hjälp. Jag är ju ganska trött på väntan ,men tider skola komma .
Lyssan på en ny skiva som kommit  ut i dagarna med Jonny Logan (Irich)The Irich Colletion. Den blir man glad av  dessa gamla vackra och bra låtar ..

Sen undrar jag varför en del skriver så mycket om HD ???? Har  vi problem???? Har så många av oss uppfödare haft så hemska upplevelser med hundar som släpar sig fram???Jag har ej upplevt det efter alla år som jag varit med.. Men kanske andra har  en annnan uppfattning.  Som jag sagt  tidigare , så skulle väl alla raser  HD röntgas.  Varför  tro att raser som EJ rtg. friskare ????
Vi måsta vara glada för vår friska starka glada ras.  Leta ej och  gräv  ej så mycket.   Passa på att glädjas tillsammans  istället,  den tid vi har med våra 2+4 beta. Då blir både ni och hundarna gladare.
 Nu skall det bli käk för oss sen städ o pyssel med päls igen....TröttStina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0