Minnen !!!

Tänk vad tiden har gått  Jag minns när En av våra mest kända uppfödare/dommare Mikko Maljanen blev Best in Show  Med sin Champion Örlidens Cossak Det var för mej en väldigt  härlig upplevelse  att se dom två som var ett fanstiskt vinnar team  Ta emot sin pokal av Prinsessan Sibylla .,
Våra föräldrar var goda vänner med Maljanens  Tror det var i mitten på 50 talet   som  utställningen var på Storängsbotten på Östermalm .Där dom stora showerna var då ..
Mamma köpte en tik som var efter Cossak Från Ulla Palmersjö Merula Stella  en underbar orr.tik som både var fantastik på utställningsarenan  o på jakt o viltspår  För att bli UCH så var man tvungen att kunna klara det ,o hon blev väldigt snabbt Champion ,Även hennes sonM .Charming blev oxså Champion  Han blev pappa till många fina avkommer.På den tiden  fann /var .varken rtg eller ögonl.Det konstigaste är ju då att alla  våra blev gamla o såg o gjick in i det sista ??? Även våra vänners hundar
Mamma köpte sen en Orr tik från Christer Uggla Kennel Ripfjället En helt underbar liten lady ut till svanstippen  Hon var  fantastisk ut i jaktmarken o utställningsringen en riktig allround hund -Hon blev SU(u)CH o Finsk UCH
Hon vann även BIS veteran på Stora Stock -76 sen 2 Bästa veteran  året efter-77
 Eftersom jag läde känna alla dessa Cockertanter som ung som kommer minnerna till baks ibland
Pelle Evenröd  KennelSandöns  en välrenomerad dommare,,, som även hon var en vän till min föräldrar o Gunvor o Bengt-Olov Kennel Skattgården  Där fannas en hane som jag bara älskade Skattgårdens Nugget v/s  Kallad Tuffy , me det vackraste huvud jag sett ,ja hela han vad helt underbar  Han var efter Craiglight Angelina även hon v/s
Vår första hane var svart Hagmarkens Hazard e) Wintohill Win a Lot ,, Uk Imp u)Hagmarkens Hortensia orr Redan på. den tiden mixade man
Hade glädjen att sköta Mainways Black Boy ,,,kallad Flach .En otroligt snäll kille Har ju alltd haft mina ögon på cockerkillarna  Han var väldigt ofta men mej hem  Sen Hade jag oxså hand om Treetops Tutchline vid många tillfällen för socilaträninig
Vår blå tik M Shipsbell Var efter Stenäga O`Skipper  Hans Far var Walstar  Craftman  som alla känner till  Örlidens stammfader .
 Som jag alltid sagt en bra cocker kommer i alla färgen Ni får den hund NI förtjänar
Vi gör avelsarbetet resten blir ert!!!
 Tid i förändring  på gott o ont !!!Den som lever för uppleva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0