funderingar

Funderingar!!!!

Ja  nu kan man skriva lite själv...

Man undrar hur det  är ställt med vårt väder ??? Kan ej bestämma sej ..tröttsamt med lera skit överallt o snorhalt emellan. I förrgår skulle jag ta mej en tripp med hundar upp till vår underbara skog en bit bort på slinger vägar .Kom till en backe för sent !!! Sorhalt o då menar jag det!!! FICK  SNABBT SLÅ OM TILL HÖGER I TJOCK LERA !!!!!Sen var det stopp .. Ja då var  det bara att försöka ta mej ut o hämta hundar 3 st glada laxar ,,som väntade på nått kul ....Fick hålla mej i bilen ,,trots broddar,Släppa hundarna lösa o hoppas på att ej bussen eller en bil kommmer O tro mej, enTaxi  kommer !!!!Men hundarna hann stick a in i skogen ;;puh!!!!

Själv fick jag åla mej försiktigt över  sen ta mej över ett kron dike.Skönt att känna fast mark under fötterna .. Har ju åkt i dike -03 ett stort sådant ,då hade jag änglavakt  så läkaren,,,bilen blev bara skit,  trots en Wolgsvagen disel combie. Tog verkstaden 2 månader att laga o mej  med ...

Ja undra varför det är så intressant för en del hur andra uppfödare gör o har det med sina hundar??? Kan ej förstå detta ??? Själv har jag alltid gjort det jag tycker är OK o ej brytt mej Var o en blir salig med sitt beslut . Har man så lite att göra, att  man måste gräva o leta  efter nått ,och  till slut  få en hallelulja moment stund ,Synd att man måste få kickar på sånt!!

 Nej vi måste vara glada o positiva i stället LIvet är så kort o alla behöver vi glada o positiva stunder o skiv om detta i stället o frammför allt GLÄDS ÅTT ANDRAS FRAMMGÅNGAR O ÅT ERA FRISKA GLADA STARKA HUNDAR!!!

jAG ÄR GLAD ATT JAG FORTFARANDE KAN VISA HUNDAR IBLAND,,, Men det är ingen prioritering .

Har nu levt med denna ras i 55 år!!!! Herregud så gammal man är ,och fortfarnade kan gå och se !!!! Måste vara nått fel.??

Har  gått i alvel och produserat 4 staka  indevider ,friska  trevligt  temprament ,ser med glasögon  2st,Gett oss 7 st, underbara barnbarn,ett till på väg till sommaren..Livets efterätt 

Ha en underbar helg från mej till dej!!!!!!!!!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0