Våra friska cockrar

VÅRA   friska  COCKRAR!             

  

Är Cockern på gång att dö ut??????

Är den så sjuk???

Jag bara undrar???

 Jag har ju levt med denna ras sen -54!

  Har ej märkt att den har varit speciellt dålig?

  

Hur skall VI ha det?  

Röntgen  ,Opitgentest   på ögon,  FN, PNP/ test Katarakt, ögonlysnig.  

Vad blir nästa? Leverprover, hår o färgtester ex.ex.

 Ja, ja, det finns säkert mer att luska fram om vi anstränger oss .

 Skall Vi ha kvar nått avelsmaterial?

  

Eller bara , säger bara ..
 koncentrera oss på alla som har detta fiiiiiiiina  resultat, som tester ger??????

  

Nej, för mej får det vara nog nu ....!!
Jag orkar ej följa med i denna sväng ....

För mej är det en  glädje att ha denna ras bredvid min sida ,
som
min mamma o min mormor/morfar  gjorde  sen -40 talet

Konstig att dom kunde gå o se o bli väldigt gamla. Hundarna alltså.

Var allt bättre förr när Vi  inte hade tillgång till alla dessa tester?

  

Vi måste kunna hålla huvudet något sånär kallt om det skall bli

En ras som skall, kan överleva 

Varför inte testa alla hundar/raser? Vad är det som säger att alla raser som EJ testas, är friskare?

 Hej o hå, då blev det inte många hundar kvar i vårt avlånga land.

Hoppas Vi kan enas o förstå att

 

Det finns ingen som är perfekt. Alla är unika på Jorden

 En luttrad uppfödare /Stina Murbräckans

 

PS. En människa  som ej är SJUK är inte tillräkligt  undersökt?

// Stina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0