429844-28 Orange cockers...

429844-28

Bild på en uppfödargrupp på Stora Stock Kennel MERULA  Ulla Pamersjö ..¨
Vad jag vet är 2  st SU(u)Ch.  Vår tik M. Stella  ( RUFFA)   längst till höger med min mamma GULLAN.
 Hon blev Champion även hennes son  M. Charming. Denna grupp var väldigt snygg på den tiden -65. Man ser hur lite päls det var då. Gick inte att dölja något.
Lillsyrran BETTAN står bredvid mamma. Kennel SIMBAS Golden.
Mamma var väldigt förtjust i orr. Hade ju oxså  SU(u)CH/FinskCH Ripfjällets Isolde (Candy). Som var en fantasktisk tik i ringen och på jaktprov, en riktig allroundhund på alla vis .
Hoppas att i frammtiden få en orr.tik med dom kvalifikationerna igen.
Passion för alla färger med rätt stuk.


Kommentarer
Postat av: Ankie

Hej Stina!

Jag är otroligt svag för just orange! Nu har jag äntligen en orr här hemma, lilla Monique (inte så liten längre...10 mån och nu lika stor som Cira). Tittar på uppfödarbilden: oj! då var det inte mycket fanor o behäng! Det har verkligen förändrats. Så kul att se bilder från förr :)

kram/Ankie

2008-03-21 @ 17:09:23
URL: http://ciraochmonique.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0