429844-29Vägen hem...

429844-29
Solen lyser försöker tränga igenom träden, årstiderna är så vackra . Man måste kunna stanna upp en stund och njuta. Vi flesta stressar och rusar för  fort  fram. Jag har väl stressat mig igenom halva mitt liv, minst sagt. Ville att det skulle hända innan det hänt??? Känner NI igen er???
Efter att ha haft en del bilolyckor med att  bl.an.hammna i ett jäla stort  kron dike.Hade änglavakt ,sa doc. 
 Backade även in i en järnstolpe så huvudet for iväg. Kostigt att det gick bra?? Hade 3dubbeltseende ett tag och fick en kronisk värk på vänster sida och bortdommniingar. .Där ser ni varför man är som man är??? 
 Blev jag tvungen att ändra på mitt liv ... Väldigt svårt ,,frustrerad tyckte att allt gick i ultrapid. Vad även tvungen att göra enbart 3 saker till, för utom det vanliga. En förtidig pension gjorde min tillvaro lättare .Sen flytt till landet ,när barnen hittat sitt..
Ett sånt lugn...Känndes underligt att ej höra trafik och se en massa folk hela tiden .. Nu kan jag känna ett sånt lung i kropp och  själ ,en slags trygghet i livet..
Bara gå vägen hem till oss gör mig glad. Jag har ju bonnrötter,och dom har väl kallat mig hem .
Kärleken till naturen delar jag med min man .Hundarn älskar livet i skogen, där nått nytt  för oss händer varje dag .
På vägen hem idag såg vi tussilagon i dikesrenen, när jag var liten dök jag ner och plockade medetsamma och tog hem till mamma och satte i ett nubbglas. Nu försöker jag låta dom vara óch bara glädjas åt att våren är här igen.
 Livet på landet  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0