Vädrets makter

Konstig är det, vad är det för väder??? I lördags var jag utanför Norrtälje,på besök hos en kompis.Kollade valpar efter Bono,och på hennes fina nya kille från Quettadne. Ännu en snygg kille med ett ljuvligt utryck,med härlig överlinje.Den typ jag gillar och svart förståss. Valparna var väldigt jämmna och lika kunne ta hemm vem som helst. Mörkret föll tidigt ,dimman lag sig snabbt över oss. Hittade inte bilnycklarn ,,f-an oxså (har extra) visste ju att jag stoppade dom i vänster ficka, Letade i bilen fickor hundhus ,ja överallt.Så känner jag nått!! I fickan var det en flick längre upp ,där låg den.Jag och nycklar går ej bra tillsammans. Kan lägga dom var som helst.Känner nånn igen sig??? Så började då resan hem, brukar ta drygt en timme . Nu var det ju verkligen mörkt. Dimman blev tjockare ,som mjölk.Kännde oron komma krypande .Farten var 30-50 högst.Ja låg först i ett pärlband av bilar????Fick hålla ratten så hårt att högra handen fick kramp.Såg mitt remsan när jag kunnde sätta på hellyset. Det var bara att köra och lita på att det grejar sej ,går ju inte att stanna .Då man inte ser vad som är på sidan . På rakan till Knivsta så såg jag lite mer till och från. Plötsligt så kör 2 bilar om i hög fart,sammtidigt som jag ser blåljus komma från andra sidan. Jäklar nu smäller det!! Men tack o lov slapp jag uppleva det .. Nu hade 2 timmar gått.Såg skylten till motorvägen,skönt.. Sen var det lättare ,tills jag åter hammnade på dom småvägarna hem ¨då blev detsamma visa igen Får tacka för att det ej är så många som kör lilla grusvägen . Nu hade det gått 3 timmar Gubben ringe och undrade ??Men då var jag ju nästan hemma. Så skönt. Jag hade så ont i magen.Så jag måste lägga mej en stund innan jag kunnde äta nått. Får ont i magen när det händer nått . Hoppas att vi kan få lite snö och lite kallare ,vi behöver ljus,känns ju som det är kväll hela dan.

Kommentarer
Postat av: Tomic

Tjabba!

Jag har 2 tävlingar i min blogg.

Den ena tävlingen är: Att du kan vinna en valfri tv-serie box som ( the oc eller Sex and the city )

Den andra är: Att du kan vinna Tomb Raider Underworld Pre Release!

Gå in på bloggen och läs mer hur du ska vara med och tävla! Lycka till.

http://tomiic.se

2008-11-10 @ 12:39:00
URL: http://tomiic.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0