Träskmarker,,,

Vi har varit på vårt favoritställe i skogen, där det finns träskmarker.Så vacket det är när man ser solen lyser genom träden,naturen är fantastisk..En dag såg vi en älg,sen tranor massor med änder plus en massa andra fåglar.Såg två stora myrstackar ,som var i full färd att fixa till till altt efter vintern,dom får slita... Jill och Dino var helt uppsluppna av allt .Badade och traskade runt i träsket så lyckliga. Jag är så glad att få uppleva detta,med mina kära fyrfota älsklingar. Jill släpade på stora pinnar och stoppade ner huvudet under vattnet och kollade. Dino som nu är 7 år ung bara älskar att vara och bada med sin lilla fru.Som snart blir 10 år ung... Detta lilla par är så gulliga ihop. Själv har jag blivit bättre i foten,men fan vad det väker i hela högra sidan !!! Tar väl tid,jag är inte den som gillar det ,vill att det skall gå fort....Tiden är kort när man blir äldre...Man vill hinna göra så mycket. Vilka dar vi haft, solen och värmen kom i påsk,vi har fixat i trädgården och målat på huset ,efter vintern. Carro med fam var här på påskmidda,barnen fick leta i trädgården efter sina påskägg och hjälpte att skyffla jord och kratta. Letade mask och snäckor.. Snart har vi visning på vårt hus,,så jag hoppas att det blir nån som uppskattar detta ställe som är så underbart.Vår lilla by ser ut som en bild från en gammal film på landet,röda stugor bonngårdar kor, hästar och en natur som är ljuvig.Med mycke barn i stugorna. Verkar vara generations skifte,men vi har några härliga gamla 80 åringar som bor grannar.Här på landet hjälper man varandna, utan krussiduller det är skillnad mot när vi bodde i Järfälla... Vi orkar ju inte ha så stort längre 6 rum okök +ett hus till är för mycket när man ej är tonåring längre.Knääna är ej ok och det vore bra med en enplanskåk. Vi får hoppas att det blir nått sånt i Karlstad.. Nu skall jag elda i pannan till natten . Sov gott!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0