Angående HD resultat.. Läs på Kennel Merry Cocktails sida .OM i väntan på HD resultat

Ett bra inglägg om i Väntan på HD resultat. Kan man avla bort HD ??? Man föds ju olika?? Har friska föräldrar på alla sätt som går att mätas ,men sen då??När det kommer avkommer som i mångas ögon föds med deffekta delar i kroppen HD????Gud så hemskt tycker många ... Hur kan man bli så förskräkt,,? Jag vet inte? Har väl hållit på för länge för att hetsa upp mej.. Vi hade ju inte nått HD +ögon program när jag började som uppfödare. Hur fan kunde dom då bli 10 till 16 år,friska glada som både såg o kunde gå ??Åven användas i praktisk jakt och elit spår?? De som tror sej hittat den perfekta hunden ,får väl klona och spara denna unika hund till framtiden. Min lilla svarta starka självgående tik JILL har det hemska hd resultatet B+C!!!Är ta mej fan den piggaste jag haft, nu är hon 10 år.Fött valpar med friska så kallade resultat, både på HD och ögon. Nej, man får nog betänka att cockern ÄR FRISK,varför leta fel???? Jag får vara glad att JAG ej är en cocker.Jag hade väl avlivats,med alla mina fel,taskiga leder antagligen HD , knäleder, rygg,dåligt imunförsvar, glasögon, dålig päls,svårt att trava rätt,¨så det hade inte blivit nån utställnings kärriär heller. Men som ni vet, lever jag fortfarande och har fött 4 friska barn,och har barnbarn, som oxså går och ser bra ut avelsmässigt????Alla med bra päls väldigt vackra utmärkta stommar och förbröst. Kan nog bli bra avels djur,oxså.?? Livet är alldeles för kort för att gotta sej i problem. Om vem och vad... Försök att se den positiva sidan i livet.Så blir man nog en lyckigare skit. Jag försöker varje da,och nu skiner solen så ta en kopp kaffe,och tänk ? Jag lever ju NU!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0