Så var julaftonen över

Allt var undebart som vanlig hos stora döttra Cattis o Henke på Mårögård... Vi fick ett rökt Rådjursskank av Henke som han skjutit själv förståss. julklapp. Tomten kom oxså frusen o lite dragen ,med många klappar. Vi åt o drack så magen nästan sprack,Körde hem sent nästan ingen på vägen hem göbben o hundarna sov jag lyssnade på radion Kl hann bli 03 00 Saknar stora sonen den enda Johan med fam o yngsta dottra Jessie Som är på Ireland o jular hos Damien fam.i Wexford.Det hade varit underbart med hela barnaskaran. Men snart skall vi får smått här hemma Längtar .Hoppas det går bra Hennes första kull.Hennes mamma har haft valpar med samma hane ,som blev jätte fina. Hostar som faen forfarande både Jimmy o jag men tar Mollipeckt hjälper lite o Bricanyl o Pulmicort..Så skall det väl ge sej snart. Var en sväng till IKEA idag tidigt knappt en käft skönt. Köpte barngrind ,bl På vägen hem mötte jag plog bilar överallt o en del som hade åkt av vägen ,inget allvarligt bara fastnat i snön. Så bärgare var där Nu kryper temppen neråt -15så det blir en kall dag i mörra. Gjort en halsduks mössa i kornblått o fodrat med flanell ,det blir bra Snygg o praktiskt halsduk o mössa på en gång .Skall gör en till ett barbarn oxså.Nu skall jag ta lite varmmjölk o en skinkmacka sen raklång i sängen en stund innan jag möter junblund

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0