Jag minns,,mars-66

Då var vintern lång och kall 25/3 var det -25 Vår son Johan och jag kunde inte gå ut. Nu är han stor kille/man. Pappa till 4 härliga ungar. Vintern håller greppet igen. -14 nu på morronen,solen skiner. Så har det hänt igen ,i södags så var vi och kollade på ett hus.När jag skulle gå ut till garaget,så såg jag ej en trappa .Det var mörkt, snubblade vred min högra fot ,och slog mig på höften,rumpan. Tur att man har lite skysta sittdynor. Foten är inte vacker ,svullen öm så jäla ont. Men jag tar det lugnt Lindat med fetvadd och linement,högläge för foten. Nu kan vi inte fixa ute frys fast igen. Massor med snö vackert, men nu blir det jobbit tycker jag. Men hundarna blir ej fulla med snöbollar . Jag hoppas vi hittar vårt hus vi villa ha i Värmland.Det är ju inte klokt att snart är det bara några månader till Midsommer??

Kommentarer
Postat av: Malin

-25? :O Här är det -10. Kallt, kallt, kallt!!

2009-03-25 @ 07:35:09
URL: http://brunettmalin.blogg.se/
Postat av: stin@

Stackars dig, tur att du inte bröt foten i alla fall!

Hoppas ni hittar ert drömhus i Värmland snart!

2009-03-25 @ 23:37:21
URL: http://www.tansandtins.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0