Barn och barnbarn(vem är vem))??

Jag sitter och kollar ut på gärderna utan för Ölme( Värmland) där Cattis bor,med sin Henke .Hagarna är fulla av köttdjur som betar i den underbara värmen. Allt har börjat blomma ,mycke tidare än hemma hos oss. Vi skall snart grilla och njuta av kvällen ..Sandra vårt barnbarn och hennes kille Olof kommer ny förlovade. Tänk att man har en så vuxet barnbarn?? Vad tar tiden vägen??. Den yngsta ,just nu är Jack 8 mån. Idag så kollade jag på huset vi vill ha. Skit bra enplanskåk.Så skönt att ha allt på en plats ,vi har ju inte haft det på över 20 år.. Ett mysigt ställe med skogen bredvid, oxså behöver man ej fixa till nått .Allt färdigt ,Innbyggd altan på baksidan och en på fram...Det är bara 10 min från Forshaga 25 min till Karlstad.Tänk om jag bara kunde bli bättre i knääna ,,hoppas på snabb op. Jag har ju Millan och Bono i Karlstad så det blir bra.. Vår andra dotter Jessica bor ju i Forshaga. Dom andra 2 barnen i Stockholm.Kommer att sakna dom enormt med det går snabbt att åka till varandra 3 timmmar:Tur att man ej bor i en annan del av Världen, allra helst just nu,, undrar vad det är för flunsor som råder??Man kan ju ej vara rädd ,kan ju inget göra, Nej man får fortsatta som vanligt ,,det är ju alltid nått på pågår. Nu får vi hoppas att vårt hus får bli sålt,innom rimmig tid,det har varit många och kollat.Det känns i hjärtat att flytta ifrån vårt helt underbara ställe,men det är ju alldeles för stort och mycke trappor,nej för nu måste nya tider börja . Min gubbe har ju sin blombutik i Karlstad. Bakade just en kaka till kvälls kaffet, sen sommnar jag nog ovaggad, tur att man kan sommna lätt överallt. Hundarna sover just ,efter att ha varit i skogen med sin hussegubbe. Mina leder längtar efter sommar och sol och koskit i hagarna .. vadå,,,,, det är la gött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0